Mark your career! / in gesprek met Corné Hendrikx

17 maart 2023

Voor een gesprek met Corné Hendrikx moesten we echt op zoek naar een geschikt moment. Letterlijk tussen de bedrijven door. Corné is service monteur binnen het bedrijfsonderdeel service & onderhoud. Een drukke ‘bedrijfstak’ binnen de multidisciplinaire aanpak van Markhorst. Tel daarbij op dat Markhorst alles in het werk stelt om het meest klantvriendelijke en servicegerichte onderhoudsbedrijf van de regio te worden en je komt tot de conclusie dat een gesprek met het reclamebureau met stip op plek …10 staat.

“Inmiddels ben ik alweer ruim 15 jaar werkzaam bij Markhorst. Voorheen werkte ik bij een bedrijf dat door Markhorst werd overgenomen. Dat deden ze met alles erop en eraan, inclusief Corné Hendrikx dus. Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds hartstikke blij met deze ‘overname’. Mijn werk geeft de nodige voldoening. We lossen storingen en gebreken op en verlenen een stukje service aan onze klanten. Als het een storing betreft, zijn wij voor de klant ook vaak het eerste signaal dat een oplossing nabij is, ze zien letterlijk dat er een specialist op locatie is om het probleem te verhelpen. Ik haal daar echt voldoening uit. Binnen Markhorst hanteren we een soort van ongeschreven regel: de aardlek moet weer in werking zijn gesteld en de lamp moet weer branden op het moment dat wij de deur bij de klant achter ons dichttrekken. Primair zijn ze dan weer voorzien in de ‘basisbehoefte’ op het gebied van stroomvoorziening. Mochten er aanvullende werkzaamheden nodig zijn, dan gaat het balletje ook snel rollen binnen onze organisatie. Daar zitten we echt kort op.”

De werkplek & werkzaamheden

“Als service monteur ben ik logischerwijs altijd op locatie aan het werk. Denk hierbij aan particuliere woonhuizen, bedrijfspanden en woonstichtingen. De werkzaamheden variëren van verbouwingen en het vervangen van groepenkasten tot aan het plaatsen van laadpalen. Ook zijn we veel bezig met werkzaamheden die voortkomen uit een keuring door een van onze keurmeesters. Wellicht goed om te vermelden dat Markhorst beschikt over verschillende keurmeesters die beschikken over de benodigde diploma’s om keuringen uit te mogen voeren. Denk bijvoorbeeld aan de SCIOS SCOPE 10 inspectie (een routinematige veiligheidsinspectie van elektrisch materieel gericht op het brandrisico en vaak een eis vanuit de verzekeraar, red.). We zijn een van de weinige e-installateurs in de regio die zowel mogen keuren als herstellen. Een groot voordeel voor onze klanten, want ze worden volledig voorzien in hun behoeften. Het bedrijfsonderdeel service & onderhoud loopt als een rode draad door het complete bedrijf. We kunnen nagenoeg altijd en overal toegevoegde waarde leveren.”

“We zijn een van de weinige e-installateurs in de regio die zowel mogen keuren als herstellen. Een groot voordeel voor onze klanten, want ze worden volledig voorzien in hun behoeften.”

Markhorst sluit beter aan

“We zijn de afgelopen jaren hard gegroeid. De projecten worden groter en er zijn veel nieuwe collega’s onderdeel geworden van het team. Desondanks blijven we laagdrempelig richting klanten. Dat geldt ook voor de collega’s onderling, inclusief het contact met de directie. Maar, dat we als organisatie echt enorm stappen (blijven) maken, dat staat vast. Een mooi voorbeeld is onze planningsapp: via mijn telefoon heb ik direct inzicht in mijn complete weekplanning. Deze is altijd actueel en volledig realtime. Een storingsklus kan eenvoudig ingeschoven worden bij een van de collega’s waar ruimte is. Zo jagen we ook niemand over de kop. Bovendien is het gewoon prettig werken met een actuele planning, je weet altijd waar je aan toe bent.”

“We zijn de afgelopen hard gegroeid. Als bedrijf en organisatie. Maar we zijn nog steeds een relaxt en laagdrempelig team. Het is hier prettig werken.”

“Met onze multidisciplinaire aanpak zijn we enorm breed inzetbaar. Van het vervangen van verlichting tot aan het ontwerpen en realiseren van complete elektrotechnische installaties en van een eenvoudige storing tot aan het plaatsten van state-of-the art laadpalen: Markhorst sluit beter aan. De klant heeft met ons nagenoeg alles op het gebied van ‘e-installaties’ in huis. Dat betekent ook 1 aanspreekpunt en altijd korte lijntjes. En geloof me, met 15 jaar ervaring durf ik wel te stellen dat korte lijntjes veel gedoe kan voorkomen.”