Eerselse e-installateur sluit beter aan en claimt unieke positie binnen de markt.
Het in Eersel (Brainport regio) gevestigde Markhorst komt vandaag naar buiten met een vernieuwende en unieke positionering en krachtige merkbelofte. Het toch al ambitieuze familiebedrijf brengt daarmee een schokgolf te weeg in de (regionale) elektra-branche. ‘Markhorst Sluit beter aan’ raakt tot in de kern waar het bedrijf vandaag de dag voor staat en maakt de toegevoegde waarde voor zowel bedrijven als particuliere op spitsvondige wijze meer dan duidelijk.
“Medio 2019 kwam bij ons het besef dat het de hoogste tijd werd voor een volgende -grote- stap, zowel op organisatie- als communicatieniveau. Daarom hebben we onze organisatiestructuur aangescherpt en zetten we in op verdere digitalisering en optimalisering van onze processen. Iedereen op de juiste plek, met volledige focus op effectiviteit en efficiëntie. Om onze ambitie op professionele wijze gestalte te geven hebben we partners gezocht die ons echt kunnen helpen en matchen met ons bedrijfs-DNA. Essentieel voor ons, want alleen op die manier kunnen we de stap maken die voor ons ook echt goed voelt.” Aldus Algemeen Directeur Edwin Markhorst.
Op het gebied van communicatie nam Markhorst een reclamebureau in de arm dat de opdracht kreeg om het bedrijf te herpositioneren en volledig te rebranden. “Na een ‘go’ op de nieuwe positionering gaven we ons bureau ook gelijk de opdracht om de rebranding groots uit te voeren. Daarbij pakken we dus echt alles aan. Van visitekaartjes en bedrijfskleding, tot de signing van ons pand, een nieuwe website, promotiemateriaal, etc. etc. We laten niets aan het toeval over. We zijn in de gelukkige omstandigheid dat de markt ons al behoorlijk goed kent, maar ik verwacht dat we nu pas echt sky-high gaan. We bundelen al onze bedrijfsactiviteiten (elektro, beveiliging, toekomst energie, keuring en service en onderhoud, red.)
binnen één merk: Markhorst. We geloven in een multidisciplinaire aanpak van iedere e-installatie. Van woonhuis tot omvangrijk utiliteitsproject, hoe groot of klein ook.” Woorden die vol overtuiging worden uitgesproken door Edwin Markhorst.
Het sluitstuk van de rebranding belooft een big-bang te worden. “We zitten nu midden in de verbouwing van ons bestaande bedrijfspand, maar we wilde echt niet langer wachten met het naar buiten laten komen van het ‘nieuwe Markhorst’. Juist nu COVID-19 zorgt voor onduidelijkheid en op sommige momenten minder zekerheid, pakken wij door. We hebben de afgelopen jaren een stevig financieel fundament gelegd onder ons bedrijf, daarnaast is onze orderportefeuille voor het jaar 2021 alweer behoorlijk gevuld. De toekomst ziet er rooskleurig uit, dat zegt ook wat.
Onze toegevoegde waarde is groot en we hebben bedrijfsbreed een bestendig en loyaal klantenportfolio opgebouwd in de loop der jaren.” Aldus Jeroen Heesters, Directeur beveiliging binnen Markhorst.
De voltooiing van de verbouwing zou logischerwijs het sluitstuk kunnen vormen, maar het team dat intern sturing geeft aan de rebranding geeft aan dat met een big-bang toch echt iets anders in de planning staat. “Laten we het erop houden dat onze corebusiness en de aanstaande feestdagen door ons op bijzondere wijze bij elkaar worden gebracht”, geeft Hannie Baken (Kopersbegeleiding) aan.